17 november 2013

Walther og Co


Det där med att ha tålamod att vänta på något, är kanske inte riktigt min grej. Efter jag skrivit om att jag önskade mig det stora huset från Walther og Co i julklapp, la jag ut en efterlysning på facebook-loppisen. Då var det en tjej som skrev att hon sålde dem i sin butik och att hon dessutom reade dem. Så jag menar, varför vänta och betala mer? Igår åkte jag och mamma dit och hem kom vi med två hus, ljuslyktor och platta hus som man kan hänga. Vi åkte även ut i Malinskog med Loke som fick springa lös och busa med pinnar. 

Igår kväll hade min pappa, Petras pappa och Tommy lagat tre rätters middag som de bjöd fruarna + oss "barn" på. Vi fick jordärtskockssoppa och toast Skagen till förrätt, baconinlindad kyckling och potatis i ugn till huvudrätt och chokladmousse till efterrätt. Sen blev det tårta till kaffet! Jättegott och trevligt som alltid! :) 

Idag vaknade vi upp till strålande sol. Så himla underbart! Jag har kört ett par maskiner tvätt, ska titta på Så mycket bättre, gå långpromenad med Loke och sen blir det storhandling inför veckan! 

Hoppas ni får en underbar söndag!

KRAM

Inga kommentarer: