21 november 2013

Min mormor hälsar och säger förlåt


Sen jag började jobba på Önska har jag läst två böcker parallellt, en hemma och en på jobbet. Hemma läser jag just nu En man som heter Ove (Fredrik Backman) och på jobbet har jag passande nog läst hans andra bok Min mormor hälsar och säger förlåt. Det har tagit mig ett tag att komma igenom den då jag inte hunnit läsa i längre perioder på rasterna, men idag tog jag med den hem och nu ett par timmar senare har jag nyss avslutat sista sidan. Det är alltid en speciell känsla att avsluta en bok. Man känner sig tom men samtidigt tillfredsställd och lite fundersam kring hur allt slutade och hur allt i boken knöts samman. 

Jag tyckte väldigt mycket om Min mormor hälsar och säger förlåt. Boken handlar om Elsa, sju år gammal, som tillsammans med sin mormor reser till landet sago-landet Miamas. När mormodern går bort lämnas Elsa kvar själv att ge sig ut på ett äventyr, men hon upptäcker snart att allt hennes mormor har berättat i sina sagor är långt ifrån påhitt. Jag har både skrattat och gråtit och känner verkligen tacksamhet för att jag läst denna bok. Rekommenderas varmt! 

Nu ska jag och lill-killen gå ut och natt-kissa (bara han förstås), sen blir det bums i säng!
Jag var på städhumör på jobbet idag. Städade, rensade och röjde på vårt största lager och ville inte gå hem när klockan blev sex. Men jag har hela dagen i morgon att färdigställa så det känns bra! Gillar inte att lämna saker halvfärdiga...

GODNATT

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är kul att läsa, tyvärr är jag dålig på att ta mig tid till det. Hur går det med din träning? Det var så kul att få läsa om dina framsteg med träningen :) / Malin

Annas vita hus sa...

Det är väl samma sak med läsning och träning, att det handlar om att prioritera. Tyvärr har det funnits andra saker som jag prioriterat framför träningen de senaste månaderna... Men jag har stannat på ungefär samma vikt och ska byta gym och komma igång igen är tanken! :) Ska börja på Shape så är det lättare att komma iväg när det är nära hem! Håller du fortfarande i pass där?

Kram Anna

Anonym sa...

Hej! Jag är nog inte den Malin du tänker på, kör inga pass som instruktör :) Är bara en vanlig bloggläsare! /Malin

Annas vita hus sa...

Hihii så det kan bli! Man refererar ju till människor i "verkligheten" ibland.. Svårt att förstå att det är människor jag inte känner som läser bloggen, men ni är ju några stycken! :) Kul att du kommenterade!

Kramar