02 november 2013

Drömmar


Jag spenderar mycket tid till att leta inspiration, fundera, vrida och vända på mina tankar, drömma och bygga upp en vision för hur jag vill att vårt hem ska se ut. Allt eftersom tider går landar jag mer och mer i hur mitt drömhem ser ut och en liten bit i taget försöker jag skapa det. Högst upp på önskelistan står just nu en snygg lampa som jag spanat på länge, rottingstolar till matbordet (efter många timmars letande har jag äntligen hittat de jag haft i tankarna, så nu är det bara att börja spara), rottingkorgar till förvaring, och sist men inte minst rottingfåtöljer. Mycket rotting som ni märker! Zink, naturmaterial, beige, grått, brunt och vitt är det som känns rätt. 

Idag har vi haft en underbar dag! Det var länge sedan jag hade en hel ledig helg hemma, så det känns verkligen behövligt. I förmiddags kom Carro och Julia på fika! Jag hade bakat en glutenfri kladdkakamed daimgrädde. Blev kanon! Sen åt vi middag hos mamma och pappa som bjöd på kalkon. Vi passade på att städa bilen invändigt, alltid lika skönt! Sen åkte vi en sväng ut till kyrkogården i Säby där jag tände ett ljus i minneslunden för morfar eftersom jag inte kan besöka hans grav... Ikväll har vi hunnit med att tvätta och kollat på Så mycket bättre. Tänkte precis kika på ett avsnitt av Pretty little liars, men tji fick jag. Var visst slut för säsongen så jag får snällt vänta tills nästa år. Tråkigt när jag sett 3 och en halv säsong under en månad, så får ja inte se slutet...

Hoppas ni alla har en fin helg!

KRAM

Inga kommentarer: