12 november 2013

Det där med julklappar...

Helgen avslutades med förmiddagsfika hos mamma & pappa. Dagen till ära fick pappa boken Pluras husman och en skjorta. Han fick en kokbok av Mannerström i julklapp och har faktiskt kommit igång och lagat en del mat under året, så jag tyckte det var dags för en ny! Kul när det kommer till användning! Av syrran fick han en kniv och skärbräda och av brorsan skinnhandskar. Resten av söndagen spenderade vi hemma med städning och sånt som hör ledigheten till! 

På förmiddagen igår gick jag en sväng på stan med Carro. Jag letade efter inflyttningspresent till Petra och vi kikade i alla tänkbara affärer, sen slutade det ändå med att jag köpte det jag tänkt på jobbet... Det var mysigt att gå och strosa lite och vi passade även på att fika! 

Efter efter jobbet var jag o S bjudna till Petra och Marcus på inflyttningsmiddag för att Petra flyttat in! Vi fick jättegod mat och det var supermysigt att bara sitta och tjöta i några timmar! Får vi göra om snart! :)

Jag har fått lite förfrågningar om vad jag och S önskar oss i julklapp, så jag ska knåpa ihop en lista. Det mesta jag önskar mig är ju ganska dyrt, så det enklaste är ju att önska sig ett bidrag. Jag vet att S även uppskattar en slant så kan han lägga det på något dyrare till sig själv... Det känns förresten nyss som att jag fyllde år och försökte tänka ut saker som jag önskade mig då! Jag fick faktiskt det mesta jag önskade mig och det jag inte fick har jag köpt själv i efterhand eller sparar jag till att kunna köpa. Fick en zinkhink, Benzy-påslakan från Ikea, har själv köpt Welcome-skylt och zinkhus, fick pengar och presentkort som uppskattades jättemycket! 


Kan man få för många hus? Ja kanske... Men det är något speciellt med dem som jag inte kan släppa, och likt förbaskat dyker det upp ett nytt jag vill ha när jag trodde att jag var klar med samlingen... Så nummer ett på min julklapps-önskelista är detta stora hus (största modellen). Kostar en sisådär tusenlapp, så bidrag mottages gärna! :)

KRAMAR 
(från en hus-tokig)

Inga kommentarer: