18 augusti 2013

En känsla




Det finns många för- och nackdelar med att känna så stor passion för inredning som jag gör. De senaste åren har jag verkligen landat i min stil och vet precis vilken känsla jag vill få av min omgivning. Eftersom jag är perfektionist handlar det mycket om den rätta känslan och att det finns en harmoni, annars mår jag inte bra. Sen vi köpte Loke har jag verkligen fått bortse från hundhår, smuts och annat som lill-killen för med sig, men det gör jag gärna för hans skull. Det är helheten som har betydelse, inte smutsen i hörnen! ;) Nu när vi kikar efter hus kan jag inte låta bli att drömma mig bort och planera hur vi skulle kunna ha det, men det måste jag för att kunna känna om det känns rätt eller inte. 

Vi söker en fristående villa, lagom stor till oss två och en eventuell familj, lagom stor trädgård med staket runt om eller möjlighet till att bygga så Loke kan springa lös, kontakt med ute och inne genom en altan eller liknande, gärna ett litet uthus som man kan ha som förråd eller gäststuga, garage, fräscht kök och badrum... Ja, listan kan göras lång, men till slut handlar det om att det ska kännas rätt och rymmas inom vår budget. Även fast vi gärna vill hitta ett hus innan nästa sommar så får vi ju tänka att ju längre tid vi väntar ju mer kan vi spara och ju större chans är det att vi har råd när vi hittar rätt. 

Det jag ville komma till är att det är roligt att drömma sig bort och planera och måla upp bilder kring hur man vill ha det, men samtidigt jobbigt för jag vill inte tänka för mycket på något som är så osäkert... Något som är säkert är i alla fall att jag älskar vårt kök och är jättenöjd med köks-soffan. Ända sedan vi flyttade in har jag velat ha just den soffan och att det blev precis som jag tänkt bekräftar att jag har känsla för det där, att drömma och kunna se hur slutresultatet blir. :)

KRAM

Inga kommentarer: