01 maj 2013

Valborg och 1 maj


Vilka underbara dagar vi haft! Igår jobbade jag till 14. Efter jobbet gick jag till gymmet där jag mötte upp S och sen åkte vi och handlade lite till kvällen. Jag hann också med att åka och hämta stjärnor från Walther og Co som jag köpt på facebook-loppisen och passade på att ta med Loke. Vi gick lite i skogen och busade på ängarna, men sen hittade Loke en pinne som hann fick tugga på medans jag njöt av naturen! 

På kvällen träffade vi Julia och Carro. Vi gick till stan och kollade på allt folk och aktiviteter som fanns. Det var uppehåll men blåste sådant så vi var inte långvariga. Istället gick vi hem och fixade god mat och hade det mysigt inomhus ett par timmar! Lite senare åkte vi ut till Hättevik och kom lagom till att brasan tändes. Tack för en fin kväll bästa ni! 


Idag jobbade S förmiddag, så jag gav mig ut på en långpromenad med Loke på förmiddagen. Gick ungefär en timme och hamnade tillslut hos mamma & pappa. Så otroligt skönt och varmt med strålande solsken! Vi satt på altanen och njöt i flera timmar! På eftermiddagen gjorde S oss sällskap och vi åt årets första grillade mat. Gott! Blev även rabarber-paj till fikat! 

Vid sex-tiden var vi tvungna att åka hemåt för jag väntade på leverans av kökssoffan som jag köpt!


Tjejen jag köpt den av var snäll och körde hem den när de själva skulle hämta saker i stan med släp. Var lite rädd för att det skulle bli trångt, men den passade perfekt! Har drömt om exakt denna soffa sen vi flyttade in så jag är otroligt glad för att det blev precis så bra som jag tänkt. Tog dessa bilder nyss, men ska ta bättre i morgon när det är ljust! 

Nu ska vi snart krypa i säng!

GODNATT


Inga kommentarer: