21 februari 2013

Bokmärken




Rensade bland mina bokmärken i går och hittade en hel del recept, bloggar och annat som jag sparat av någon anledning. Oklart vilken i många fall! Hittade dessa inspirerande bilder! Det är inte min personliga stil men man kan ju alltid inspireras av andras hem och stil. 

Idag har jag och Petra hade en mysig dag tillsammans! Vi började med en liten roadtrip till EM i Sommen. Åkte även vidare till Ingers Blommor i Boxholm. Där finns det otroligt mycket fint! Men hör och häpna så köpte jag ingenting. När vi kom hem till Tranås gjorde sig hungern påmind och efter lite funderande bestämde vi oss för att äta en kebabsallad. Inte det nyttigaste, men jag har faktiskt inte behövt äta så mycket mer idag så klarade mina 1200 kalorier i alla fall. Vi gick även en sväng på stan och jag hittade en fin bordsduk i lin på Hemtex på rea (utnyttjade även ett presentkort på 50 kr) så den blev min för 49 kr.
På Åhléns köpte jag även två svarta baslinnen eftersom de hade 2 för 99 kr.
De behöver ju bytas ut ibland!

Efter våra turer åkte vi och tränade. Det blev ett efterlängtat benpass! Efter TRX-passet som jag testade förra onsdagen fick jag ont i en muskel i högra låret, så har vilat från benpass sen dess. Nu var dock den värken borta men istället dras jag med ett besvärligt skoskav som hindrar mig från att gå på bandet eller köra cross-trainer. Otroligt frustrerande att en sån liten skada kan göra så ont!
Vi körde i alla fall squats med 30 kg, utfall med/utan vikter, knäböj, benpress och lite andra övningar med hjälp av TRX-band. Det kommer förhoppningsvis kännas i låren och rumpan i morgon!

På tal om i morgon så ska jag vara barnvakt åt Alice på kvällen.
Var längesedan jag var det, så det ska bli mysigt!
Innan det tänkte jag gå en lång promenad med Loke och fika med Julia.
Min träning får bli promenaden med Loke!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: