20 januari 2013

Smått tokig

 Det stora huset till vänster väntar på att flytta in, och det andra skulle jag inte tacka nej till!
Titta bara vad fint man kan göra med både ljus och blomma i.

Som ni vet har jag en stor kärlek till zink, och särskilt zinkhus från Walther og Co. Jag vet inte hur många jag har i min samling, men jag tycker om dem alla så otroligt mycket och jag tror nog inte att jag kommer vara nöjd förens jag har alla modeller som jag tycker är fina i min ägo! Ni tycker säkert att jag är smått tokig med alla mina hus, men det är något särskilt med Walther og Co. Och tröttnar jag (vilket jag troligen inte kommer göra) kan jag ju ställa undan dem ett tag eller byta plats så blir de som nya igen! Jag tycker nästan mest om de små husen, för de är så fina detaljer som man kan ställa lite var som!

Jag fick nyligen en förfrågan om jag vill köpa en av de största modellerna, som jag länge drömt om men varken haft råd eller möjlighet att köpa tidigare, och självklart vill jag det. Så nu väntar jag på lönen innan det får flytta in, och jag vet precis vart jag ska ställa det! När det huset flyttat in har jag samlat på mig alla modeller av "vanliga" hus som jag är intresserad av, men så finns det två varianter av hus med glas som jag inte skulle tacka nej till. De får stå på min inrednings-drömmar-önskelista så länge!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: