10 januari 2013

Mål med kost och träning

Ovan resultat från innan jul. En månads träning utan ändring av kost!


Under jul och nyår blev det uppehåll med både träning och nyttig kost, något som inte kändes alls bra, men samtidigt kunde jag inte låta bli att äta godsaker, så jag har bara mig själv att skylla! Nu är det dock nytt år och dags att komma in i nya rutiner och börja om på nytt! Jag tycker om att planera och strukturera och om jag har skrivit ner något känns det enklare att följa, eftersom jag alltid kan gå tillbaka och läsa. Så därför kommer här mina mål med kosten och träningen under våren!

Ändra synsätt från att "unna mig godsaker" till att "unna mig nyttigheter". 
Undvika godsaker så gott det går, men utan att ha förbud om jag skulle vilja smaka. Och med smaka menas en liten bit, inte en hel portion!
Eftersom det bor en godisgris i mig vet jag att det kommer bli svårt att låta bli, men för varje gång jag avstår från något onyttigt ska jag berömma mig själv ordentligt! Jag ska klara det!
Dricka minst två liter vatten per dag (med nyinköpt Soda Stream blir det till ett nöje)!
Äta mycket protein och grönsaker. Laga nyttig, inspirerande och god mat! Testa nya recept!
Lära mig tycka om keso och kvarg.
Träna på gymmet minst fyra dagar i veckan, med minst en halvtimmes motion övriga dagar. En PW med Loke som sällskap till exempel!
Träna minst en halvtimmes cardio alt 400 kcal på gymmet som grund och resterande tid styrka. Öka intensiteten under styrkeövningarna. 
Träna innan/efter jobbet, även om det känns tungt att komma upp på morgonen och segt att gå iväg efter jobbet. Tänk på känslan efteråt! 
Gå långpromenad med Loke på morgonen. Eftersom det bara blir ljusare och ljusare kommer det bli lättare att komma iväg!
Sov ca 7 timmar per natt. Även om jag är en nattuggla måste jag tänka på att jag mår bra av att komma upp tidigt på morgonen så jag hinner äta frukost i lugn och ro och inte minst träna!
När det känns tungt och jobbigt, tänk på hur jäkla stolt jag blir över mig själv när jag ser resultat! På den känslan kommer jag långt!


Har ni något ni vill tipsa mig om eller dela med er av tar jag tacksamt emot all hjälp jag kan få!
Och jag ber mina nära och kära att ha i åtanke att jag vill genomföra detta på bästa sätt och hoppas att ni stöttar mig på vägen!

Jag ska göra mitt bästa för att komma i riktigt bra form under 2013! Och det gör jag för min skull, för att jag ska vara så stark och frisk som möjligt! Bara genom att skriva ned målen känner jag ett växande engagemang och en stark vilja att jag bannemej ska klara av detta!
Så nu jäklar, nu kör jag!

MÅNGA KRAMAR

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg. :) Hur har du gjort för att få dina kategorier i olika storlekar sådär?

Annas vita hus sa...

SVAR:

Tack så mycket! :)

Under gadgeten etiketter har jag valt moln, sedan ändras de allt eftersom jag skriver inlägg. De kategorier med flest inlägg har störst typsnitt! Lycka till!

Kram Anna

Tanja sa...

såg nu att min lycka till kommentar hamnade i inlägget under, mystiskt!
Men lycka till i alla fall! :)