17 oktober 2012

Onsdag

Hej på er!

Om jag tyckte att dagarna gick fort innan är det inget mot vad de gör nu!
Jag kliver upp strax innan åtta och går en morgonpromenad med Loke, sen tar jag en dusch, gör mig i ordning. äter frukost och promenerar iväg till Önska. I morgon ska jag försöka komma upp vid sju så jag hinner gå ännu längre utan att behöva stressa. Jag jobbar från 10-18 varje dag och sen promenerar jag hem igen. Väl hemma ska alla hushållssysslor göras, Loke ska komma ut en runda och mat ska fixas. Idag landade jag i soffan lagom till kl 20, och då hade jag ändå bara stekt lite fläskytterfilé och haft in pommes i ugnen. Men så är det att jobba! 

Det går i alla fall väldigt bra och jag får nya erfarenheter varje dag. Jag har ju kassa-vana sedan innan och är van vid att betjäna kunder, så det går jättebra! Dock är det tråkigt att inte kunna svara på kundernas frågor, men det kommer jag kunna mer och mer allt eftersom jag lär mig sortimentet. Önska slogs i april ihop med Ugglan, så det finns inte bara porslin, inredning och lampor utan även böcker, pappersvaror och allt annat som finns i en bokhandel. Mycket att lära sig och hålla koll på, men desto roligare butik att arbeta i! 

Jag har ju inte hunnit berätta om vår resa till Ullared!
Jag, Julia, mamma och moster Gun åkte ner i måndags och vi kom fram vid tio-tiden.
Det var två förväntansfulla tjejer som fnittrande småsprang mot ingången med varsin kundvagn i hösta hugg!
Vi siktade in oss på inredningen med ett kort stopp på väsk-avdelningen. Väskan som jag spanat in tidigare fanns tyvärr inte, men det fanns en snarlik som fick duga lika bra. Jag hittade fina julgardiner, grytlappar, grythandske, tyg-hjärtan, kökshanddukar, lampfötter, tomtar, presenter, kläder och bra-att-ha-saker! 
Är väldigt nöjd med mina inköp och nu längtar jag lite tills jag får ta fram mitt julpynt!
Visar er bilder när jag fotat i dagsljus!


MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: