24 september 2012

Helgen


Det blev visst ett litet uppehåll här på bloggen!

Helgen har vi spenderat nere i Skåne.
Vi har inte hunnit med så mycket då vi kom fram sent i fredags och åkte hem vid lunch igår.
Men vi spenderade fredag-kvällen och halva lördagen hos S mamma och lördag-kvällen hos S syster.
Det är alltid lika mysigt att träffa dem och spendera tid med barnen!
På söndagen umgicks jag några timmar med S mormor innan det var dags att styra hemåt.

Det fina lilla trädet fick jag i födelsedagspresent tillsammans med ett presentkort av S syster med familj, mamma och mormor. Jag har alltid tyckt att de är fina, så blev jätteglad!

Anledningen till att vi åkte hem tidigt var att vi skulle på valp-kursen.
Det gick jättebra igår och var en givande lektion!
Vi tränade sitt, ligg, varsågod, nej och inkallning.
Loke kan ju redan de trixen men man kan alltid utveckla och träna i andra situationer än hemma.
Det är ju så olika med hur man uppfostrar sin hund och vad man vill att den ska göra. Men jag tror att ju fler krav man ställer ju tryggare hund får man då den alltid vet vad den ska göra.
Att den till exempel alltid ska stanna upp innan man går över gatan och titta ägaren i ögonen för att få lov att gå över, be om lov innan den går ut genom dörren eller bilen.
Jag pratade även med ledarna om att Loke kan dra en del i kopplet när han blir ivrig.
Vi har testat att både byta håll och stanna men inget har hjälpt.
Ledaren föreslog då att jag skulle stanna upp och vänta tills Loke vänt tillbaka och ställt sig vid min sida innan jag säger varsågod att gå vidare. Det tränade jag när jag gick upp till mamma och pappa idag och det fungerar väldigt bra!

Idag har jag och Julia gått några timmar på stan.
Vi hade inte setts på en vecka så vi hade en hel del att ta igen!
Blev mycket prat och en mysig fika!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: