10 september 2012

Måndag


Ser ni vad som flyttat in och lyser fint i mörkret?

Idag har jag varit hos tandläkaren och lagat ett hål.
Att gå till tandläkaren i sig är inget jag mår dåligt av, men när man ska laga hål behövs det bedövning och det där med sprutor är inget för mig. Fick lite bedövningssalva innan själva sprutan, så kände jag inte så mycket av sticket, men det var ändå obehagligt. Resten av proceduren gick i alla fall smärtfritt!

På eftermiddagen följde jag med mamma på stan och vi åkte även en sväng till Malinskog för att träna med Loke. I går på valpkursen tränade vi inkallning utan koppel. Loke skulle vara lös när de andra hundarna var kopplade och meningen var att han skulle följa mig och komma på min inkallning. Han sprang iväg till de andra hundarna ett par gånger, men det är ju inte så konstigt när de aldrig hälsat på varandra tidigare. Över lag skötte han sig bra! Dock behövs det en hel del träning för att han ska följa varje steg man tar...

MÅNGA KRAMAR

3 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Mysigt med ljushus som lyser i mörkret.
Tandläkaren är ingen höjdare, jag kämpar mig igenom smärtorna då jag inte vågar ta bedövning men sista sa tandläkaren att jag verkligen borde ta det. OK, och till min förvåning så lyckades han väldigt bra för jag kände ingenting men däremot fick jag panik efter, halva kinden och munnen var bedövad i två timmar efteråt och det var väldigt obehagligt.
Men allt går ju inte smärtfritt

Kram Teres

Liza sa...

Hej & Tack för titten hos mig! =)

Får säga desamma, jättefin blogg!
Nu måste jag kika vidare här hos dig! =)

Ha det bra!

Mvh Liza

Jenny sa...

finns liknande fina hus på växtriket i stan. ;-) kram kusin