29 september 2012

Arga lappar



Idag har vi gjort lite ärenden och väl hemma skulle vi tvätta klockan två.
Vad möts jag av? 

Någon annan har kört igång maskinerna! 

Nog för att jag kan ha överseende med att man kanske drar över sin tvätt-tid och låter tvätten hänga kvar och torka, men nu har någon som varken bokat i förmiddags eller nu i eftermiddag gått in och börjat tvätta utan att bry sig om de som bokat! 
Jag gick raka vägen upp och skrev en trevlig lapp som jag satte på dörren!

Har ni satt upp en arg lapp någon gång?

Nu några timmar senare har jag varit nere och kört igång två maskiner, men den som tvättat innan har fortfarande torktumlaren igång och tvätten hänger i tork-rummet. De har alltså varit i tvättstugan efter jag satte upp lappen och inte brytt sig. Hur respektlös får man vara?

Nog med tråkigheter!
I eftermiddag har mamma varit här och fikat. Jag bakade en enkel äppelpaj och nu sitter jag här mätt och belåten. Snart dags att börja tänka på vad vi ska äta till kvällsmat dock. Får nog bli fläskfilé med rotsaker i ugnen! Enkelt och gott!

MÅNGA KRAMAR 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej hej!
Jadå, jag har satt upp arga lappar... senast för ett par veckor sedan, sitter som styrelsemedlem i huset... inte alltid lika skoj!

Hopaps du får en trevlig söndag!
Kram kram

Liza sa...

Haha!
Vet precis hur det är, har bara bott i lägenhet i 3 år men under dom åren svor jag ofta över denna tvättstuga o skrev faktiskt en arg lapp tillslut! ;)
Skönt att slippa tvätta ihop med andra! =)

Kram Liza