23 augusti 2012

Brimnes



Jag har länge pratat om att jag vill bygga en sänggavel av plankor som sedan ska målas vit. Sedan vill jag gärna ha en högre säng då det blir mer hotell-känsla och det är snyggare när man bäddar. Dock har det inte blivit något bygge då jag inte vetat hur jag ska göra med ben och så vidare. Men nu har jag hittat en lösning!

På IKEA finns sängstommen Brimnes och det är den perfekta lösningen! Stommen är 47 cm hög och har fyra förvaringslådor under, vilket är kanon då förvaring alltid behövs och man slipper dessutom dammråttor under sängen. Det finns även huvudgavel att köpa till om man inte vill bygga en egen som jag! 1995 kr får man betala för bredden 160 cm.

Så är det något jag önskar mig när jag fyller är det bidrag till denna säng! Och gärna lite hjälp när det kommer till byggandet av sänggaveln...

MÅNGA KRAMAR 


Inga kommentarer: