22 augusti 2012

Visning och tankar


Häromdagen var vi och tittade på ett jättefint litet hus!

Vi har börjat tänka mer och mer på hus eftersom man får en annan livsstil än när man bor i lägenhet.
Vi trivs väldigt bra i vår lägenhet, men vi har en hög månadskostnad och särskilt på sommaren är det tråkigt att inte kunna gå ut och in som man känner för. 
Dock var huset för litet för oss och trädgården var för kuperad.
Vi satsar på att spara så mycket som möjligt, så dyker det förhoppningsvis upp något lagom tills nästa sommar!

På tal om att spara så behöver man ju ett jobb för att kunna göra det.
Vikariatet som jag var på intervju för förra veckan gick tyvärr till en annan med mer erfarenhet.
Det gör mig både arg och ledsen, för vikariatet hade passat mig som handen i handsken, och jag har fyllt min tid så gott jag kunnat både med studier och arbete fram tills nu.
Så egentligen är det en fråga om ålder, och den kan jag ju inte ändra på.
Det var faktiskt en av sakerna jag påpekade på intervjun, att jag vill att människor ska döma mig för mina kunskaper och inte se till min ålder, men så länge som man är ung och söker ett seriöst arbete antar jag att man har det emot sig.

Hoppas allt är bra med er och tack för att ni kikar in här!

MÅNGA KRAMAR


3 kommentarer:

Bella sa...

Usch det är faktiskt diskriminerande när jag drömmer bort än för att man är ung!! :( hoppas att du hittar något snart <3

Bellis sa...

När dom drömmer bort* haha t9 xD

Bellis sa...

DÖMMER * herregud vad svårt det ska vara att stava rätt haha :P