16 augusti 2012

Färdiga stolar


Idag har jag pysslat med att sy nya sitsar och ryggstöd till mina vitmålade regissörs-stolar.
Jag köpte dem för 150 kr, tyget kostade ca 100 kr och färg hade jag hemma sedan tidigare.
Det har tagit ca 4 timmar att måla och sy, men äntligen är de färdiga!
Visst blev de fina?

Lite annat nytt här hemma är fina trä-hjärtan från Moster Malla och en loppis-fyndad lampa. Jag har likadana lampfötter sedan tidigare och vill ha fler, men de är köpta på Gekås och dit kommer man ju inte så ofta... Så passade på när det kom ut en på facebook-loppisen!

I helgen ska jag börja måla ett av vitrinskåpen som jag köpt och jag har en idé om att tillverka egna kryss och fästa på glasdörrarna. Dock så sitter det lim kvar från de gamla spröjsen som inte går bort. 
Någon som har tips på vad man kan använda/göra för att få bort limmet?

MÅNGA KRAMAR

1 kommentar:

Johanna sa...

Vad fina stolarna blev!

Kram Johanna