12 juni 2012

Tisdag

Bild från Michelles student när lillen äntligen lyckats somna.
En cider var allt som behövdes! ;)

Igår firade jag min första "lediga" dag med att gå till arbetsförmedlingen. Jag skrev in mig där i december efter examen men fick jobb på egen hand innan jag hann gå på det första informationsmötet. Gick dock på det ändå så jag inte skulle behöva göra det igen. Att gå dit känns väldigt onödigt eftersom jag varken får någon A-kassa eller något från arbetsförmedlingen och troligen inte kommer få arbete därigenom, men det är ju ett måste.

Idag tog jag första pensel-draget på min byrå. Varje gång jag målar något vitt känns det som en befrielse och varje gång tänker jag att jag aldrig mer ska tveka innan jag målar något. I morgon ska jag hämta upp lådorna från källaren och måla dem, sen fattas bara nya handtag innan den är färdig!

I morgon ska jag och mamma åka ut till Malinskog och gå med lillen. Vi har börjat gå runt i kvarteret med Loke för han är så pass stor nu att han behöver den motionen, så det blir mer promenerande än det var innan vilket är skönt! Jag känner redan nu hur mycket bättre jag mår av att få komma ut på promenader några gånger om dagen.

Nu ska jag äta jordgubbar och se om det finns något vettigt att se på tv. Hoppas ni har en mysig kväll!

MÅNGA KRAMAR
Anna

Inga kommentarer: