11 juni 2012

Michelles student

När man tittar på bilder som är några veckor gamla ser man verkligen hur mycket Loke växt.
Tänk att han varit så här liten, lilla plutten!
Det känns som det blivit tradition och skriva inlägg på måndagar. Brukar alltid börja dem med "tänk att det redan är en ny vecka". Kanske är dags för mig att inse att veckorna och inte minst helgerna faktiskt går fort oavsett vad man hittat på!

I fredags åkte vi upp till Eskilstuna där jag lämnade S och Loke och fortsatte min färd mot Stockholm. Väl framme mötte jag upp säljaren från Göteborg och vi hade sedan sällskap till centralstationen. Där fick jag vänta i 25 min innan mitt tåg gick tillbaka till Eskilstuna. Känns skönt men samtidigt lite tråkigt att lämna jobbet (läs bilen) bakom mig, men nu får jag blicka framåt mot nya äventyr och möjligheter! Jag ger mig själv sommaren, sen ska jag ha hittat ett bättre jobb! 

När jag kom fram till Eskilstuna åkte jag och S till Tuna Park där det blev lite nya kläder för oss båda. Jag har hittat jättebra jeans på H&M så jag köpte ett par marinblå som komplement till mina svarta. S köpte jättesnygga jeans-shorts på Dressman. Även han har shorts i samma modell sedan tidigare så nu fick det bli en ljusa variant. På kvällen fixade vi inför Michelles student och jag fick ansvara för pastasalladen. Vi har en supergod, med olivolja, salt, peppar, tomater, basilika och peccorino, som vi brukar göra vid större tillställningar. 

På lördagen var det Michelles stora dag. Jag följde med till skolgården medans S stannade hemma med Loke. Det var riktigt roligt och jag minns själv när jag tog studenten som om det vore igår! Vilken stämning det var hela den dagen! Efter utspringet var det dags för Michelle att åka flak runt i stan. Eftersom det var sånt kaos med folk och bilar så nöjde vi oss med att se när hon klev på flaket och åkte sen hem. På eftermiddagen var det studentfest i en lokal en bit utanför centrum. Jenny och alla andra som hjälpt till hade gjort det jättefint och tänkt på varenda liten detalj. Tyvärr fick inte Loke komma in i lokalen så vi satt ute med honom i omgångar, men det gick bra det också! Det var många som kom ut och höll oss sällskap så vi satt inte helt ensamma. Tack för en jättefin dag och hoppas Michelle har fått minnen hon kan bära med sig hela livet! 

Nu sitter jag och väntar på att S ska komma hem så jag kan åka iväg och handla. Har skrivit en lång lista med massa nyttigheter som ska bli så gott att ha hemma i veckan! 

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: