03 juni 2012

Söndag och funderingar


Då var det söndag igen och snart dags för min sista jobb-vecka! Jobbar måndag, tisdag och torsdag. På fredag åker vi till Eskilstuna och då passar jag på att köra upp hyrbilen till Stockholm. Blir lite smidigare att ta tåget tillbaka till Eskilstuna än enda hem till Tranås som jag hade behövt göra annars...

Eftersom det är en lång bilresa upp till Eskilstuna har vi åkt en liten sväng med Loke varje dag som träning. Han är otroligt duktig och har suttit intill mig eller S i baksätet. Igår när vi åkte hem från mamma och pappa fick han sitta själv i baksätet. Jag trodde att han skulle vara orolig och vilja hoppa fram till oss, men han satt så fint så. Är så otroligt stolt över honom! Vår lille gosse!

Igår kväll gjorde jag om lite i vardagsrummet och plockade fram alla sommar-detaljer. Det är ju faktiskt juni så tyckte det var dags! Jeansblå detaljer är genomgående i hela lägenheten och i vardagsrummet tog jag fram jeansblå kuddar, duk till bordet, blå-vitt porslin till tallrikshyllan och band som dekoration. Bytte även andra detaljer såsom ljuslyktor, stolsdynor och lampskärmar. Känns alltid lika fräscht och fint när man ändrat om och gjort i ordning!
Tog lite bilder med mobilen för att visa. Ska ta finare bilder med kameran i dagsljus en annan dag!

Idag har vi tvättat och tagit det lugnt. Mamma och pappa plingade på och undrade om vi ville åka ut i skogen med Loke. Vi åkte ut till Malinskog och gick en runda på nästan en timme. Loke var mån om att alla skulle hänga med och om någon av oss kom efter väntade han, sen sprang han fram till den av oss som gick först för att sedan vänta igen.

På tal om Malinskog så är det där Tranås Brukshundsklubb håller till och vi funderar på om vi ska gå på valpkurs eller vänta till Loke blir nio månader och gå på Allmänlydnad. Ni som kikar in här, har ni erfarenheter av valpkurs? Vad har varit bra/dåligt? Berätta gärna om era erfarenheter!

MÅNGA KRAMAR
Anna

1 kommentar:

Jenny sa...

så fint du har gjort och det ska bli kul att träffa er igen<3