07 juni 2012

Livet med Loke


Nu har jag jobbat min sista dag ute i butikerna och det känns skönt men tråkigt på samma gång!
Kommer sakna arbetet för jag har trivts väldigt bra. Att arbeta som säljare och utgå från hemmet innebär mycket frihet men även disciplin och att man är ansvarstagande. Vilket jag också är så det har fungerat kanon! Kommer nog bli svårt att hitta ett arbete med de fördelarna som detta har haft! Men det är bara att börja leta...

Livet med Loke är verkligen hundra gånger bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig!
Att få vara hemma med honom nu framöver kommer vara så mysigt och då kan vi komma in i rutiner med promenader på fasta tider och dessutom börja ensam-träna.
Kom nyss hem från en promenad i Malinskog tillsammans med Julia. Är så skönt att gå i skogen och kunna ha Loke lös. Han springer aldrig ifrån oss utan håller sig nära. Känns tryggt både för mig och honom! 
Att man kommer ut på promenader som man aldrig skulle gjort annars är bara en av fördelarna med att ha hund. 

Loke sover som ni vet med oss i sängen men när han känner för det hoppar han ner och lägger sig på golvet. Han blir lätt varm och tycker om att ligga på golvet där det är svalt. 
Vad som är så mysigt är att han ställer sig med framtassarna i sängen och puffar på oss när han vill komma upp igen. Varje morgon den senaste veckan har han väckt mig någon gång mellan fem-sju och velat komma upp. Då har jag lyft upp honom och så har han lagt sig med ryggen mot mig och huvudet på min kudde. Så ligger jag och håller om honom och gosar. Den lilla stunden gör min dag!

Det blir mycket prat om Loke men han är inte det enda djuret i mitt liv.
Julias katt Nisse är min lilla kattkompis och igår gick jag en stund till honom då Julia inte skulle vara hemma på hela dagen. Känns bra att bo så nära och kunna ställa upp för henne och Nisse. Vet att hon ställer upp för oss om vi behöver hjälp med Loke!

Nu ska jag göra min sista rapportering och måla naglarna!

MÅNGA KRAMAR
Anna


Inga kommentarer: