05 maj 2012

Ljuslyktor


Idag såg det härligt ut ute, men sicken blåst! Det blev en kort runda för oss på stan innan vi hoppade in i bilen och blåste hemåt! Några fynd blev det inte på loppisen, men man kan ju fynda på andra ställen, som Ica till exempel! De översta ljuslyktorna är egentligen krukor som finns på Ica i grått och vitt för 15 kr. De andra har jag köpt på Inne för 69 kr styck. De tycker jag också var ett fynd bara för att de är så fina!

Jag vill ha nya krukor i köket där jag har mina orkidéer för tillfället. Skulle vilja ha zinkkrukor med murgröna eller någon annan liknande växt som tål mycket sol. Ljungs handelsträdgård här i stan har fina krukor, men förstås fanns det bara en kvar av de stora jag ville ha... Kanske ska testa och köpa de mindre och se om de passar!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: