16 mars 2012

En av de små är vår

Bild: Delawere 
Tänk att det redan är fredag igen! 
Veckorna går så himla fort så jag hinner knappt längta till helgen förens den kommer. Det blir väl så när man trivs på jobbet!

Idag har jag varit effektiv som både städat och målat om möbler efter jobbet. Det är alltid lika härligt att ha en nystädad lägenhet till helgen! I morgon kväll ska jag till bästa Julia på kvällen för att fira att hon fyller år nästa fredag. Kommer bli väldigt trevligt med ett gäng tjejkompisar! Och på söndag ska vi till mamma och pappa och fika med våfflor. Dessutom ska vi hinna med att tvätta i morgon förmiddag, måla lite mer möbler, välja tapeter till lägenheten och annat fix. 

Jag har något riktigt roligt att berätta! 
I söndags åkte vi till kennel Delawere i Motala som föder upp Golden Retrievers. Där träffade vi den blivande mamma-hunden och de andra hundarna samt pratade med uppfödaren Birgitta. Både mamman och pappan är otroligt fina och det känns bra att vi hittat en kennel som ligger så pass nära. I onsdags fick vi beskedet att åtta valpar fötts, varav fem hanar och en av dem kommer flytta hem till oss! Beräknat datum är helgen 12-13 maj. Det är innan jag slutat jobba så det blir lite pussel att få ihop det, men det kommer gå! Det här är något som vi drömt om länge och det känns nästan overkligt att en av de små kommer bli vår. 

MÅNGA KRAMAR 

1 kommentar:

Jenny sa...

Å vad avis kusin jenny blir <3 så fina ! Jag vill oxå ha :-D