03 februari 2012

Facebook-fynd


På facebook finns en loppissida för Tranåsbor som vill fynda nytt och bli av med gammalt. Jag har både sålt och köpt en hel del på sidan och ibland kan man hitta riktiga fynd. Dock gäller det att vara först till kvarn och det är oftast där det kniper. Men tur är väl det för annars skulle jag nog handla på mig alldeles för mycket fint! Mitt allra bästa fynd är ljuslyktan ovan. Men en omgång färg i botten blir den som ny! Den är över 80 cm hög och får varje kväll sprida sitt sken från kistan i vardagsrummet. Kostade runt 900 kr ny men jag fyndade den för 250 kr! Har även fyndat en annan stor zink-lykta men den visar jag en annan dag!

Ikväll har vi ätit biffar med pasta och gräddsås. Nu avnjuter min kärlek ett par öl och jag ett glas vin framför På spåret. Eftersom The Voice verkligen inte är något för mig är På spåret och Skavlan den bästa fredagsunderhållningen!

MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: