17 januari 2012

Ljusare tider


Även fast det är molnigt och disigt idag så tycker jag att det märks skillnad på ljuset. Även fast jag älskar att sitta inne och mysa under en filt med massa tända ljus är det ändå skönt att vi går mot ljusare tider. Ljus kan man ju tända ändå, bara för känslan! 

Jag kände för en liten förändring i vardagsrummet så jag flyttade lampan från skänken på andra sidan bordet till skåpet. Självklart ändrade jag alla andra detaljer också, men det kunde ni nog räkna ut! De två ljuslyktorna var fyllda med sand i somras, men nu dammade jag av dem och knöt ett enkelt band runt istället. 

Idag var jag uppe med tuppen för att gå på basinformation hos arbetsförmedlingen. Är ju arbetslös i en vecka till så tänkte att det var lika bra att gå på den så har jag det gjort. En sak som jag blivit mer och mer allergisk mot är människor som håller föredrag utan minsta gnutta pondus. Ska man hålla ett föredrag utan paus i en och en halv timma krävs det pondus och tekniker som gör föredraget levande och intressant. Dessutom när man pratar inför människor som av olika anledningar står utan jobb, och som jag misstänker att motivationen inte är den högsta hos, känns det extra viktigt att man som arbetssökande ska gå ifrån föredraget och känna sig motiverad och inspirerad. En tanke bara!

MÅNGA KRAMAR 

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Gud va du har det fint!! Jag håller med om att arbetsförmedlingens möten är urtrista. Jag gick dit direkt efter studenten och sen några gånger till men efter det blev jag nästan mer motivations lös för man vill ju inte gå på alla tråkiga möten som inte gav någonting!

Nathalie sa...

Ja men fy.. jag ville bara därifrån :S Ja gud ja, nu kan våren komma så man kan handla lite penseer och lökar till balkongen. Sitta i solen och dricka kaffe (den lilla stund den är på vår balkong..) Längtaaar!