12 december 2011

Shabby chic är död


Ja. så dramatiskt stod det i nya numret av Allt i Hemmet. Och visst kan det vara så att de har rätt! Det har väl egentligen känts så under sista halvåret, att stilen mer och mer dunstat från allas läppar. Den har hängt med länge och älskas av många, dock säger vi nu hej då till virkade detaljer, spetsar, blommönster och skavda möbler och hej till en fortfarande vit men något mer modern stil. En stil som faller mig mer i smaken och det ska bli spännande att se vad tidningarna har att erbjuda för inspiration i vår! 

Ni som inte orkar vänta tills i vår kan ju kika in hos HoP, Kjerstis Lykke, Helt Enkelt eller Alvhem för lite vit inspiration. Det är i alla fall där jag hämtar min just nu!

Vi säger hej då till...

Och hej till...

Hej vit bas med stilrena detaljer!

Fördelen med att ha en vit bas i sitt hem är ju just att man kan ändra alla detaljer efter säsong och humör. Jag älskar mina fårfällar och alla gråa kuddar som skapar mys under vinterhalvåret, men under sommaren plockar jag fram blåa fräscha textilier som ger nytt liv åt rummen. Stundtals dras jag mycket åt New England, New Hampton, Lexington - kalla det vad ni vill men ni förstår vad jag menar. Stjärnor, ränder och stora detaljer ger mig möjlighet att skapa den stilen när jag känner för det. Och det är ju just det som är så roligt med inredning, möjligheten att med små medel förändra känslan av ett rum. 

Det blev visst ett långt inlägg idag! Och nu blir det ännu längre...
Tänkte bara berätta att min dag har bestått av hårfärgning, en stund hos mamma och pappa, lite ärenden på stan, middag, handboll, en promenad med bästa Julia och tillslut lite avkoppling med nya numret av Allt i Hemmet. Och därimellan har jag pussat på min kärlek förstås!

I morgon händer det något roligt!
Berättar mer om det då!

MÅNGA KRAMAR 

2 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Kan verklien hålla med dig på mycket där, har väl egentligen aldrig gillat den rena shabby chic stilen utan mer lantligt. Sen tycker jag att det är ganska stor skillnad på shabby chic och lantligt. Visst kan saker vara likadana i båda men hela rum märks tydligt om det är shabby chic eller lantligt tycker jag.

Kram Teres

sandra sa...

gilla dom sista bilderna =)