30 november 2011

Guld värt

Idag hade jag min sista redovisning på TUC, så på fredag är jag redo att ta examen! Eller redo och redo, jag har inte mycket till val! De här 1,5 åren har varit bland de bästa under hela min skolgång. Att studera i en klass där alla har viljan att lära sig och lära sig av varandra, att ta del av föreläsningar av kunniga konsulter som verkligen vet vad de pratar om, att lära känna ett gäng underbara människor som man aldrig kommit i kontakt med annars, att stötta varandra under tunga perioder och ge varandra beröm efter ett väl genomfört arbete, att utvecklas som person och våga tro på sin kompetens, att kunna prestera saker som inte förväntas av en, att ständigt förvånas av hur duktiga människor man omges av och hur duktig man själv har blivit, det ni, det är guld värt! Det är med blandade känslor jag kommer stå där på fredag och ta emot mitt examensbevis. Det är dags att ge sig in i den ovissa framtiden, men jag önskar allt att jag kunde fått stanna tiden precis som den är just nu, bara för en månad eller två.

MÅNGA KRAMAR

1 kommentar:

Nathalie sa...

Ohh va spännande! Önskar att jag hade läst direkt efter skolan, samtidigt så har det varit skönt att jobba och ta reda på vad man vill. Det blir nog inte så svårt för dig som är duktig i det mesta och flitig i allt att få jobb!