02 oktober 2010

Fredagens projekt

Här är den, min nya älskling! Som jag berättade igår så har den här lilla fåtöljen stått på mitt rum i flera månader utan att jag kommit underfund med vad jag skulle göra med den... men igår fick den några lager vit färg och en ny klädsel! Tyget köpte jag sist vi var nere i Skåne och det är så mysigt. Sydde även fyra kuddar av det idag! Blev så nöjd!

Bild 1: Fåtöljen före målningen. Fårpläden döljer det fula blåa manchestertyget som den var klädd med.
Bild 2: Lampan som syns på bilden är köpt i Ullared för ca 200 kr. Ett riktigt fynd!
Bild 3: Sockerlådan och väskan har jag fått av min söta svärmor. När vi var och hälsade på sist klistrade vi på Home Sweet Home.
Bild 4: Jag gillar verkligen den enkla formen på fåtöljen, eller stolen kanske jag ska säga...

MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: