28 april 2014

Tallrikshylla

Före 


Efter


Kikade igenom alla bilder på iPaden och hittade dessa på tallrikshyllan som jag målade om. 
Den var fin vit men jag tyckte att allt kändes platt och var inte riktigt nöjd, tog en chansning och sprayade den svart. Blev jättebra till mitt beige Mateus-porslin och rottingen! 

Jag har funderat fram och tillbaka kring hur vi ska ha det i huset. Om vi ska ha vårt stora matsalsbord med sex Artwood-stolar (som jag spar och spar men aldrig har råd till) eller det runda som jag gjort iordning med fyra rotting-fåtöljer. Bättre med det stora bordet om man är fler, men oftast är det ju bara vi två. Valet föll på det runda med fyra fåtöljer, för det känns inte lika vanligt och känns mer vi. Eftersom vi redan har två fåtöljer behövde vi bara beställa två, så de levereras lagom till flytten, men jag är lite sugen på att ändra så vi får dem redan nu... 

Idag var ett par och hämtade en byrå som vi sålt, i morgon får jag förhoppningsvis sålt kryss-stolarna och sen har vi en skänk/buffé/tv-bänk till salu som vi hoppas bli av med snart! Så får vi tillbaka all yta i vardagsrummet igen! 

GODNATT 

Inga kommentarer: