26 april 2014

Micro och grill



Jag känner mig lite tjatig med allt prat om rensning och ordning, men Gud så skönt det är! 

Även fast jag rensat klädkammaren flera gånger gav jag mig på den en gång till igår. Packade ner alla tjocka koftor och mer vintriga kläder. De kassarna åkte ned i källaren. Sen packade jag ner nästan alla lakan, underlakan och örngott. Idag har jag rensat i gästrummet och tex lagt alla böcker på ett och samma ställe. Det är mest S som samlat på sig böcker så han får själv gå igenom vilka han vill behålla. Vi har inte haft någon riktig bokhylla för jag är inget fan av det, dels för att det känns rörigt med alla färger och sen för att jag inte gillar hyllor där man måste ställa något bara för att. Men i huset har vi en platsbyggd bokhylla så det blir kanon. Vi har även fått bokhyllor av svärmor som ska målas, men det får bli ett projekt till gårdshuset. Känns roligt att kunna börja organisera och förbereda, så blir det så mycket enklare att packa sen! 

Idag har vi varit ute i Romanäs och gått en runda. Så skönt! 
Vi åkte även en sväng på stan och köpte en ny micro (den förra la av förra veckan) och en grill som jag spanat på. Har sett denna på flera ställen, men billigast var den på ÖoB i stan. Kanon med avställningsytorna och själva grill-ytan är 55 cm i diameter så man får plats med mycket! 
Kommer grillas många goda middagar i sommar! 

KRAM

Inga kommentarer: