19 februari 2014

Vissen


Ungefär som de här tulpanerna känner jag mig nu. 

Vissen.

Men det är ju så med livet, det går upp och ned. Bara märkligt att det ena veckan kan vara så uppåt och fyllt av framtidstro för att nästa slås itu. Det är då det är viktigt att vända negativa tankar till positiva så att man orkar kämpa vidare. Jag behöver landa, få perspektiv och hitta en ny väg i livet. 

I början på mars slutar jag jobba på Önska, sen väntar en oviss framtid. 
Vi ska kämpa för vårt husköp och mitt företagande, det är vår framtid och den betyder allt.
Vägen dit må bli besvärligare än vi tänkt, men det ska gå. 

Det måste gå.

❤️

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ordnar sig, hoppas du snart hittar ett nytt jobb, eller att ditt egna företag blomstrar som bara den :) Har du haft ett vikariat på Önska eller? Ha en bra kväll! /Malin

Annas vita hus sa...

Tack Malin! Det gör det nog med tiden! :) Allt ordnar sig.

Jag har varit timanställd och jobbat ungefär halvtid, mer den senaste tiden. Men nu kommer två kollegor tillbaka från sjukskrivningar och tyvärr måste kostnaderna minska, så blir inga timmar kvar till mig.

Trevlig kväll! :)