03 februari 2014

Att skriva av sig

Jag har öppnat blogger-appen flera gånger igår och idag och funderat på vad jag ska skriva. För jag har så mycket som jag skulle vilja skriva, men jag vill inte att det ska komma fram på fel sätt. Jag känner mig oerhört ledsen, arg och besviken. Rent utav förbannad. Och jag är trött, så ofantligt trött på blanketter hit och beslut dit. Jag har väntat på pengar från a-kassan sedan december, och nu får jag veta att jag inte kommer få ett öre. Sämsta möjliga tajming nu när vi sparar till hus. Det är väldigt mycket pengar som jag förlorar som jag räknat med att kunna spara. Jag måste få in dem någonstans ifrån, så jag får försöka sälja ännu mer av mina saker. Hoppas verkligen att jag får mina stolar sålda så får jag in lite pengar där i alla fall. Jag är så trött på pengar överhuvudtaget. Trött på att vara beroende av pengars makt. Trodde att jag skulle få hjälp av min handledare på arbetsförmedlingen, men svaret jag fick från honom var att jag kunde anmäla mig till vikariebanken och jobba på Mistat. Visst kan jag det, men när ska jag hitta den tiden när jag redan jobbar fem dagar i veckan? Och ska de ringa mig från vikariebanken och pricka in den enda lediga dagen jag har i veckan förutom söndagen? Det fungerar inte så. 

Som i morgon är jag ledig, men det är för att jag jobbar på lördag, så jag har min lediga dag i morgon istället. Då skulle jag förstås kunna jobba någon annan stans, men allt kan inte handla om att jobba och tjäna pengar. Jag måste ha tid till vänner och familj annars finns det ingen mening med något. Så i morgon har jag bokat in fika med Carro, lunch med mamma, pappa och Jens, promenad med Zenna och att umgås med Åsa & Martin på kvällen och prata om framtiden. Ni hör ju, att vara ledig för mig innebär att hinna med att träffa vänner och familj, umgås med och aktivera Loke, städa hemma, tvätta, diska och andra måsten som inte hinns eller orkas med annars. 

Ursäkta min negativa anda i detta inlägg, men man har såna dagar ibland, och det måste man få ha för att kunna uppskatta allt som är positivt! Jag ska tanka min positiva glädje-bank i morgon och återkomma med min vanliga positiva energi! Gillar inte att vara negativ och ledsen, men det är ett måste för att kunna gå vidare och växa ur situationen. 

Så nu ska jag snart sova, ladda batterierna, ge och ta massvis med kärlek i morgon och sen kommer jag vara glad igen! Då kommer allt det ledsna omvandlas till motivation, och då jäklar! 

KRAMAR TILL ER ALLA

Inga kommentarer: