01 december 2013

En äkta gran


Idag har vi haft en underbar första advent! I förmiddags kom mamma, pappa, Jens, Agneta och Alice på adventsfika. Vi bjöd på lussekatter, pepparkakor och hallongrottor som jag och mamma bakade igår! Jättemysigt! 

Sen åkte vi ut i skogen en sväng med Loke och jag plockade mossa och pynt till adventsljusstakarna. Vi hann även med att handla inför veckan innan det var dags för julskyltning på stan. Som vanligt mycket folk och julkänslorna kom smygande! :)

När vi kom hem drack vi glögg och mumsade på saffransbullar. Jag satte igång med att koka knäck och lagade även middag, samtidigt som jag lyssnade på julmusik! 

Jag har sagt innan att jag ville ha granen färdig till första advent, och här står den nu och tindrar så vackert! Valet föll på en äkta och det känns så himla mysigt, går inte att jämföra med en plastgran... Hoppas att den håller sig fin till julafton! 



KRAMAR TILL ER <3

Inga kommentarer: