23 oktober 2013

Pyssel: lampskärm


Andra dagen i Ullared sprang jag på en lampfot som jag inte kunde få ur tankarna, så jag gav mig tusan på att den skulle med hem även fast bilen redan var full sen första dagen... Som tur var så var kartongen inte så stor! Dock fick jag inte plats med någon lampskärm... Så här om dagen köpte jag tyg till en ställning som jag hade hemma sen innan, och idag sydde jag ett fodral till det! Blev över förväntan så jag är jättenöjd! Passade även på att sy nya kuddfodral och ett hjärta.. Visar er i morgon! 

Man tror att det ska gå fort att sy men det tog mig flera timmar att bli klar med allt. Är man noggrann när man mäter och nålar så spar man in mycket tid när det kommer till att sy ihop allt... Jag har fått mormors gamla symaskin och skulle gärna använda den till att sy mer hemma, men har inte tagit mig tid att göra iordning den så det blev en tur upp till mamma och pappa för lån av deras. Framåt kvällen lämnade Agneta Alice så vi var barnvakt en stund! :) Lekte med Loke och spelade spel. Jättemysigt! 

KRAMISAR

Inga kommentarer: