08 september 2013

Romanäs



På söndagar brukar vi tvätta och idag var inget undantag! Spenderade förmiddagen med att tvätta och kika på Nyhetsmorgon medans S tränade. Sen ville jag hitta på något så vi åkte ut till Romanäs och gick en sväng med Loke. Han plumsade i vattnet och hade det inte varit för att han var kopplad hade han nog simmat en sväng. När vi var på väg tillbaka till bilen kom en annan golden. En hane som var åtta år. De fick springa lösa och leka lite men den äldre hann inte med Loke så han sprang mest runt och gnällde, kelade med oss och satt och ylade. Loke brukar prata mycket men den här var nog snäppet ljudligare, fast det var bara mysigt! 

På hemvägen släppte S av oss hos mina föräldrar där vi fikade och umgicks. Så kikade jag lite i mitt gamla rum och rensade bort massor med skräp som blivit kvar i en byrå. Förr var jag mer mån om att spara saker, men nu åker allt som inte betyder mycket för mig. Man kan ju inte spara på allt... Saker som jag inte brytt mig om de senaste året/halvåret/månaden (beroende på vad det är) rensas bort. Antingen försöker jag att sälja sakerna eller så åker de till loppis eller tippen! 

Nu är middagen intagen och jag tänkte kika om det finns något spännande på tv! 
I morgon ska jag till veterinären med Loke och röntga hans höftleder. 
Hoppas innerligt att allt ser bra ut! 

KRAMAR

Inga kommentarer: