24 juli 2013

Onsdagsutflykt

Idag har vi åkt runt i Östergötland med mamma och pappa. Vi körde via Väderstad till Vadstena där vi stannade på en loppis och kollade lite vid slottet. Sen åkte vi via Motala till Brunneby musteri som ligger i Borensberg. Det fanns must, saft, marmelad, dressingar, knäckebröd, godis och allt möjligt lokalt tillverkat. Vi handlade must och saft så vi har att njuta av ett tag!


Sen åkte vi vidare till Ljungsbro där det blev stopp på Cloetta. Ajabaja! Handlades en hel del, men nu när vi har hemma är jag faktiskt inte så sugen. Tänk om jag kan lära mig att ha godis hemma utan att äta? 






Nästa stopp blev Bergs slussar där vi både åt och fikade med glass. När vi skulle äta bjöd kocken Loke på en korv, så gulligt! Vi tittade på båtar som slussades nedför kanalen och kikade i en liten affär som ligger vid slussarna. Slussport II heter den, tips till alla inrednings-intresserade! Jag köpte två små söta skålar ur den vita serien från Lots living som jag samlar på. Blir kanon till småplock eller såser! 

Det var mulet stora delar av dagen men när vi var vid slussarna tittade solen fram och termometern visade 28 grader! På tal om termometer hade vi fått in en snygg på jobbet sommar köpte när jag hälsade på en snabbis innan vi åkte. Visar när den kommit upp på väggen! 




Igår var jag hos mamma och tvättade överdragen till vår soffgrupp. Dock hann jag intebtvätta allt så mamma tvättade resten och idag hade allt torkat när vi kom hem. Så nu ikväll har jag pysslat med att trä på allt och göra i ordning. Det fanns ordentliga fläckar efter Loke, snus och säkert en och annan matbit, men allt gick bort med Ta bort och Vias tvättmedel för vit tvätt. Två överdrag hade jag en stund i vatten och klorin för de var så smutsiga efter Loke. Jätteskönt att ha allt tvättat och soff-gruppen känns som ny igen! Luktar gott gör den dessutom! 

Med hem från Skåne hade vi en byrå som kommit från S kusin Hanna. Samma kväll som vi kom hem målade jag den vit och den fick ta plats i vardagsrummet! Även soff-bordet har fått en omgång färg. Blev mysigt med byrån men vi börjar bli lite trångbodda med alla möbler man vill få plats med... Vet flera möbler som jag vill hitta/köpa men det finns inte plats just nu tyvärr.


Nu har jag mumsat på lite kött och sallad och njutit av god citron-must! 
Hoppas ni alla har en mysig kväll och har haft en lika fin dag som vi!

KRAMAR

Anna

Inga kommentarer: