21 maj 2013

Enkel sallad


Idag fick jag besök av Julia och Carro på jobbet och vi bestämde spontant en lunch-date på Golden Thai. Julia har varit utomlands och göttat sig en vecka så det var mys att trion var samlade igen!
Det värsta med att äta på Golden är ju dock att man äter så himla mycket... Eftersom jag dragit ned på mina portioner fick väl min stackars mage en chock och det var inte nådigt hur ont jag hade sen...
Så någon middag blir det inte ikväll, men jag har gjort i ordning tomat, fetaost och rödlök. Så himla gott och enkelt! Brukar ringla lite olivolja över. Mums!

Sitter och klurar på vad vi ska ha i matlåda i veckan... ibland är inspirationen inte på topp!
Har ni några tips på enkel, god och nyttig mat får ni gärna dela med er!
Är tacksam för alla tips!

STOR KRAM

 

1 kommentar:

Tanja sa...

Enkel och enkel men ungsbakad kyckling/lax/fläskfilé med rotfrukter, eller stekt zucchini, champinjoner, broccoli och rödlök.

Kasslergratäng.

köttfärssoppa.

Jamies chili con carne

Thaiwok.

Ja, där va lite iaf! Flesta recepten finns även på min blogg om du vill ha det!

Kram!