12 april 2013

Mat-del


Skänk Loppis, tallrikshylla Loppis, tavla Egen design, tallrikar Arv IKEA, litet skåp Mollys Hus, lampfot Önska, lykta Fyndlagret, hus och ljusstake Walther og Co.

Idag hände något jag inte varit med om på väldigt länge. Jag försov mig!
Brukar gå upp vid halv åtta-åtta när jag börjar 10, men idag väcktes jag av Loke prick 09:00.
Telefonen låg under oss i täcket, hur den nu hamnat där?
Tänkte först att det var lugnt, men när jag ställde mig framför spegeln insåg jag att jag behövde tvätta håret så det var bara att hoppa in i duschen och börja stressa. Hann med att duscha, sminka mig, föna och fixa håret, klä på mig, packa ner saker jag skulle ha med mig och gå till jobbet på en timme. Kom precis på minuten när vi öppnade! Puuuuhhhh! Fick mig återigen att inse hur mycket jag värdesätter att ha tid över på morgonen, titta på nyhetsmorgon, sitta på balkongen och äta frukost i lugn och ro!

Efter jag slutat vid 16 gick jag och mamma en liten sväng på stan.
Hittade en t-shirt på rea för 50 kr, som jag dessutom fick gratis eftersom mamma hade en värdecheck på 50 kr. Sen hämtade jag också två stora hjärtan från Walther og Co som jag köpt via facebook-loppisen.
Väl hemma har vi inte gjort så mycket. Var ute och gick en sväng nyss och Loke blev så smutsig så det fick bli raka vägen in i duschen och jag tvättade honom ordentligt med hundschampo.
Nu ligger han här bredvid mig och luktar en blandning mellan schampo och blöt hund!

I morgon ska jag jobba 10.30-13:30.
Sen har vi inga direkta planer men jag hoppas på okej väder så vi kan gå en ordentlig runda med Loke!

KRAMIS


Inga kommentarer: