01 november 2012

Knäckig kladdkaka


Arla har för sjunde året i rad anordnat en "Kladdkaks-tävling" för barn mellan 10-14 år. Tävlingen gick helt enkelt ut på att baka den godaste kladdkakan. För ett par veckor sedan korades vinnaren under Chokladfestivalen på Nordiska museet i Stockholm, och vann gjorde ingen mindre än 10-åriga Ola Gustafsson från Sommen utanför Tranås. När jag var sjuk förra veckan hade han kommit in på Önska och bjudit på sin kladdkaka! Tjejerna gav kladdkakan högsta betyg och jag funderar på att prov-baka den till helgen! 

Så här sa Ola om vinsten:
Jag är jätteglad över vinsten! Jag älskar att baka och jag har tränat på mitt recept flera gånger inför finalen. Jag tror att min kladdkaka vann eftersom den är väldigt god och innehåller knäck som många gillar!

Ni kan läsa mer om tävlingen här, och Olas vinnande recept hittar ni här.
Min recension får ni efter helgen!


MÅNGA KRAMAR 

Inga kommentarer: