12 september 2012

Valpträff och hyss














Kom på att jag inte visat er några bilder från valpträffen vi var på i Motala på min födelsedag!
Det var jätteroligt att träffa hundarna och ägarna. Valparna lekte med varandra i skogen och det var inte det lättaste att fota. Så fort jag skulle ta kort sprang de ur bilden! Det är lite svårt att se vilken som är Loke och ska jag vara ärlig vet jag inte själv på alla bilder. Men på åttonde bilden busar han med en liten tik och på nionde har han satt sig ner för att vila lite. På första bilden sitter pappan och gosar med S. Det är även han som ligger ner på sista bilden och mamman som sitter bredvid!

I morse åkte jag och S iväg för att handla och lämnade Loke hemma som vi brukar.
När vi kom hem igen efter ca 40 min hittade jag sönder-tuggade plastbitar som jag inte kunde förstå vad de kom från. Efter en närmare granskning kände jag igen bitarna och de kom från en tub Hydrokortison. 
Trodde först att Loke slickat i sig all salva och ätit upp tuben, så blev självklart orolig och sökte på Internet om det kunde vara farligt. Dock verkade det inte vara någon fara med salvan men det kändes inte bra att han ätit tuben. Jag åkte iväg till Coop för att köpa sparris som tydligen skulle vara bra om hundar ätit något olämpligt. Sparrisen smälts inte ner i magsäcken på samma sätt som annan mat, utan binder samman innehållet i magen och tar så att säga med sig det olämpliga på vägen ut. Efter ett par timmar hittade jag dock resten av tuben, så han hade inte ätit den i alla fall. Det var tur i oturen!


Vår lilla skrutt. Det är faktiskt första gången som Loke får tag på och äter något olämpligt. I vanliga fall brukar han spotta ut såna saker, men det smakade väl gott! 

MÅNGA KRAMAR 


1 kommentar:

Jenny sa...

så lika diana alla hundarna är <3 minnen <3 vilken tur att han inte ätit innehållet och upp tuben. kram