28 augusti 2012

Bästa fynden någonsin


Jag funderade länge på om jag skulle gå en loppis-runda idag, och när S åkt till jobbet passade jag på så Loke fick vara själv några timmar. Jag betade av Tranås alla loppisar och har nog aldrig hittat så många fina fynd som idag! 

Först hittade jag en stor kanna för 30 kr, en knopp-bräda för 5 kr som jag ska måla vit och ha mina halsband på i klädkammaren och en skål på fot för 20 kr som jag eventuellt ska måla och sälja. Blev otroligt nöjd med den fina kannan för det är sällan man hittar så stora kannor som dessutom är felfria!

Nöjt gick jag vidare till nästa loppis där jag hittade en söt kruka för 5 kr.
På den tredje loppisen hittade jag ingenting och då tänkte jag vända och gå hemåt.
Men så blev jag sugen att gå bort till Moster Malla och påväg dit tittade jag in på en fjärde loppis.
Tur var det för där hittade jag ett fint stort hjärta från Walter o Co, ett litet zinkhjärta, en stjärna att ha som dekoration i en kruka, en lampskärm och en plåtskylt där det stod Welcome to our camp!

När jag kom hem packade jag upp mina fynd och fortsatte att stöka här hemma.
Tog fram mina höst-kuddar och filtar och gjorde höst-mysigt i vardagsrummet!

Nu sitter jag här med tända ljus insvept i en filt och Loke sover skönt bredvid.

Hoppas ni har en mysig kväll!

MÅNGA KRAMAR


Inga kommentarer: