01 maj 2012

Valborg och 1 maj


Igår hade jag ordnat en överraskning till S. Först åkte vi ut till Seglarvik där vi åt baguetter med fläskpastrami, mozzarella, soltorkade tomater, färska tomater och ruccola som jag gjort i ordning. Med oss hade vi också jordgubbar och choklad! Vi satt och blickade ut över vackra Sommen och begav oss sedan till Hättevik där vi såg när de tände brasan vid vattenbrynet.

Nu sitter jag på balkongen och inviger maj med resten av jordgubbarna och böcker om valpars uppfostran. Det är väldigt intressant att läsa för man får en helt annan förståelse för valparna och deras syn på världen. Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi ska hämta lilla Loke. Sen kommer inte livet bli sig likt, men det är ju en positiv förändring! Det mesta är ordnat inför hans hemkomst. Ska köpa lite tuggvänliga leksaker som förhoppningsvis är roligare än allt annat som finns att tugga på, en liten stund i alla fall...

Idag har vi inget speciellt planerat. Jag känner för en lång promenad men det får bli lite senare när solen inte hettar! Annars ska jag fortsätta min läsning och njuta av ledigheten!

Hoppas ni har det lika underbart!

MÅNGA KRAMAR

Inga kommentarer: