14 januari 2012

New Hampton/New England











Något jag verkligen saknar i blogg-världen är inspiration i ovanstående stil. Den har väl egentligen inget namn utan är en blandning av New Hampton/New England, men refererar man till företagen Artwood och Lexington vet de flesta vad man menar! Den nedersta bilden tycker jag representerar hur jag försöker tänka för att skapa stilen - stora ljuslyktor, alltid i par, höga lampor, enhetliga möbler... Sen om man lägger till textilier främst i form av jeanstyg tycker jag man är i hamn!

Igår skrev jag på avtalet för mitt nya jobb! Förra veckan var jag på en intervju hos Academic Work om ett konsultuppdrag som jag sökt till. Sedan följde en telefonintervju med kundföretaget och nu en vecka senare har jag skrivit på avtalet! Den 25 januari åker jag upp till Stockholm för utbildning och tar med mig min tjänstebil hem. Mitt första uppdrag består av att åka runt i Jönköping med omnejd och sälja munsköljet SB12 till dagligvaruhandeln. Otroligt spännande!

MÅNGA KRAMAR 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Fantastiskt vakra möbler du samlat här. Var kommer de fina rottingstolarna med handtag på ryggen ifrån? Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Johanna

Annas vita hus sa...

Tack! :)
Är inte helt säker men vet att liknande finns hos Artwood. Spana in deras hemsida!

Mvh Anna

Jess sa...

Hej anna! Älskar din blogg och följt med ett tag nu. Jag är också inne på stilen artwood, new england, rustic chic. Skriver mycket om sådant i min blogg och lägger ut inspiration bilder. Du kan ju kolla om du vill. Kram!