04 november 2011

Markör


Godmorgon kära läsare!

Sista dagarna den här veckan har jag varit själv på Lakrits och jobbat, tittat på alla hundägare som gått förbi, parkarbetarna som blåst löv, bilar som kört förbi och reflekterat kring vart alla ska i sina liv. Måste säga att det är en bra erfarenhet att testa på att arbeta helt själv! Klart att det blir ensamt men så länge man har något att pyssla med tänker man inte på det!

Igår köpte jag ett tv-skåp ur serien Markör från IKEA. Jag har alltid gillat de stora maffiga skåpen men inte haft någonstans att ställa ett. Men i veckan hittade jag ett via facebook för 300 kr som jag inte kunde motstå. Så igår var jag och hämtade det. Vi fick skruva isär det för att få in det i bilen, och tror ni att jag kunde skruva ihop det när jag kommit hem? Nej. Dock måste jag poängtera att det inte beror på mig utan på de förbaskade bultarna som sitter snett. Så det så. Jag ska ge det ett ordentligt försök när jag kommer hem. Har nämligen planerat att min fredagsunderhållning skulle bli att måla skåpet, och de planerna vill jag inte ändra på!

På tal om helgen. På lördag ska jag och ett gäng andra tjejer ha tjejkväll hos min bästa Julia. Ska bli riktigt roligt! Och på söndag tänkte jag röja undan ordentligt hemma! Inte för att det är så värst stökigt, men är man perfektionist så är man.

Update! Jag fick ihop skåpet till slut som synes, och nu är det vitt!

MÅNGA KRAMAR 

1 kommentar:

Nathalie sa...

Åhhh ett liknande skåp letar jag med efter! Som jag förmodligen ska måla svart (tack vare inspiration från dig haha)Det är ju så mycket roligare att göra om saker själv till hemmet än att bara köpa!