10 oktober 2011

Att inte bidra till konsumtionssamhället

Stol loppis, sängbord loppis, säng IKEA, kudde Hemtex, lampa IKEA, ljuslyktor från en liten butik vid Bergs slussar och zinklåda från loppis.
Idag visar jag er en liten del av sovrummet! Stolen har jag köpt på loppis och klätt om. Den var faktiskt den första möbeln som jag köpte och gjorde till "min egen". Äldre möbler är ofta mer gedigna än ny-producerade och det känns bra att inte bidra allt för mycket till konsumtionssamhället... förutom när det gäller vit färg då!

MÅNGA KRAMAR 

1 kommentar:

Lantligt i smultronbacken sa...

Åhh, ser att vi har lika sänglampor, vi älskar våra. Köpte två till och har dem i köksfönstret nu med.

Jag har letat i flera år på två stolar som sängbord. Jag hittar alltid en fin men vill ha två likadana. Svårt det där.

Kram Teres