07 september 2011

Regn, rusk och blåst

Så här såg det ut i lördags när vi bjöd på födelsedagsfika! Jag tycker så otroligt mycket om mitt vita porslin och allt ur Mine-serien från Kosta Boda som äntligen kommer till användning. Det är extra roligt att bjuda bekanta när man kan duka med fint porslin!

Sicket höstväder det blivit helt plötsligt! Det är dags att stoppa in sommarkuddarna i garderoben och plocka fram alla gosiga fårfällskuddar och plädar. Här hemma får några blå detaljer stanna kvar men de flesta får lämna plats åt grå mer rustika. På så vis är hösten mysig - man kan sitta inne en hel dag och bara gosa utan att känna minsta uns av dåligt samvete för att man inte sticker ut näsan i det friska vädret! För friskt vet jag inte om jag kallar regn, rusk och blåst.....

Idag förlorade idrotts-sverige och Jönköping en stor profil. Mina tankar går till Stefan Liv´s anhöriga och lagkamrater. Han var och kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta som den som fick mig att bli intresserad av hockey och stödja Hv71.

MÅNGA KRAMAR