12 september 2011

Dagens klagomål





Innan jag börjar framföra dagens klagomål tänkte jag visa er en trevlig inredningsbild som jag hittade för ett tag sen. Lugn och ro utstrålar den, och det är precis vad jag behöver.

Konsulten som undervisar oss i affärsmannaskap anser att vi ska studera 40 timmar i veckan eftersom det är heltidsstudier, och visst kan jag hålla med om det. Att ta sitt ansvar och studera de dagar då vi inte har schemalagda föreläsningar borde vara en självklarhet, men under många kurser har det inte behövt vara så intensivt förutom veckan inför tentamen. Nu är det så hela tiden och vi har faktiskt ett liv utanför kursen! Ett liv som brukar innehålla tid för familjen, vännerna, intressen, jobb och annat värdeskapande, men inte de senaste veckorna. Mina tankar och min energi har dessutom gått till framtiden och vad jag ska hitta på efter examen, för den är ju faktiskt snart! Har en hemlighet på gång som jag tror på, men avslöjar mer när det blir dags!

I morgon har vi redovisning av kursens andra stora grupparbete och på fredag är den äntligen tenta. Då ska det firas, vare sig det gick bra eller dåligt!

KRAM TILL ER ALLA