16 juni 2011

Textil och porslin


Det jag gillar mest inom inredning är textil och porslin, vilket tydligt märks hemma! Mitt rum är fullt med kuddar och allt porslin svämmar över i hyllorna. När vi var i Ullared köpte jag en bricka i serien ovan som jag blev väldigt förtjust i. Så förtjust att jag beställt ovanstående delar för en billig peng, ca 15 kr styck! Dock är det inte poslin utan melamin men det gör ingenting. Passar vårt marina tema som vi ska inreda med under sommar-halvåret!

Jag har haft tankar på att bygga en bänk till hallen med skoförvaring då jag inte hittat någon som passar. Men idag hittade jag en på loppis för 50 kr som duger tills vidare! Det är en gammal tv-bänk med hjul, men den var lagom stor och höjden passade, så efter några lager vit färg tror jag att den kan bli kanon. Jag ska även sy ett förhänge så man slipper se skorna!

Pysselprojekten avlöser verkligen varandra för tillfället, men det är bara roligt! Jag har precis målat klart stolar till balkongen, stora rottingkorgar och en spegel... och ikväll ska jag börja på hallbänken!

MÅNGA KRAMAR

1 kommentar:

Zena sa...

Vad kul att du har hittat en skomöbel som du tyckte om!!det kommer garanterat att vara jättefint med tanke på hur pysslig du är! ;-) puss & kram