14 november 2010

Brädor, färg och tålamod...


Jag måste säga att det har varit riktigt skönt med helg! Men kanske bäst av allt är att jag bara har föreläsningar två dagar nästa vecka och inte så mycket självstudier för tillfället, så ledigheten fortsätter. I helgen har jag hunnit med en hel del. Fredagsmys med bästa Julia, var bortbjuden på middag i lördags och samtidigt var jag chaufför åt min syster och hennes väninna som deltog i ett dinnersafari här i stan, pysslat, fikat med min brors familj och pussat på min älskling. Någon loppisrunda har det inte blivit men jag fyndade rätt mycket förra veckan. Bland annat den söta ljuslyktan på bilden som fått en omgång zinkfärg, höganäskrus, affischer med Linnés favoritblommor, Rörstand-fat och lite annat smått.

I förra veckan var jag dessutom på brädgården och köpte material och färg så jag kunde sätta i gång med lite taveltillverkning. Så nu är det min nya favoritsysselsättning, att sitta i verkstan och texta!

Idag vill jag säga GRATTIS till min älskade far på Fars Dag!

MÅNGA KRAMAR

1 kommentar:

Nathalie sa...

Hej! Ja det är bilder från hallen, tack! :) Ja varför inte, är dock mest Simosn stil i lägenheten nu haha! Inte så mycket vitt och gammaldags (än) hehe. Kram!