12 januari 2014

Att samla på porslin


Något som jag är väldigt svag för är porslin! Det finns så otroligt mycket fint att välja på.
Det roliga är, förutom att det är fint att se på och inreda med hemma, så är det ju till för att ätas på och något som man verkligen har användning för. Jag försöker att använda fin-porslinet så ofta jag kan för att lyxa till det lite i vardagen!

Jag har valt att samla på porslin som passar ihop och håller mig till färgerna vitt, beige och grått. De prickiga kopparna är ett fynd från Ica Maxi, men tyvärr finns de inte kvar i butik. Jag samlar på beige och grått Mateus, ljusgrått Gerbera, vitt handgjort porslin från Lots Living och nyligen har jag börjat samla på Lexington. Det roliga med Lexington är att de levereras i en fin ask! Sen har vi även servisen Arv och Trivsam från Ikea och Gröna Anna från Rörstrand. Både Trivsam och Gröna Anna är mörkgrönt så de passar ihop! 

Igår var vi på supertrevlig middag hos Petra och Marcus. Vi spelade spel, drack drinkar och pratade! Så idag sov vi länge, sen fixade jag lite hemma innan jag gav mig ut på en långpromenad med Loke som slutade hos m & p. Efter ett tag hämtade S mig, så åkte vi och handlade, och nu har vi nyss lagat potatisgratäng med köttbullar. Kanske lite konstig kombination, men jag kryddade köttbullarna med vitlök och basilika så det blir nog bra! 

Hoppas ni haft en fin helg!


Inga kommentarer: