28 december 2013

En underbar jul


Så var julen över för denna gången! Vi har haft en mysig men något stressig jul. Åkte ner till Skåne i söndags, spenderade kvällen och måndagen hos svärmor. På måndagkvällen åkte vi till S syster, där vi sedan vaknade upp på julafton! Så mysigt att få vara med barnen, det är ju ändå deras högtid! Vi lekte, myste och kikade på Kalle Anka, efter kom de andra gästerna och det var dags för julbord, tomten och julklappar! Vi fick presentkort på Ikea och barnen verkade nöjda med sina paket, så det var kul! På juldagen åkte vi vidare till S moster där vi träffade alla i den familjen och åt brunch. Tyvärr kunde vi inte stanna så länge och tiden går ju så himla fort! Vi åkte en snabbis till svärmor och S mormor innan vi begav oss mot Tranås vid ett-tiden. 

Väl hemma åkte vi nästan direkt till Agneta för att fira jul med familjen. Vi kom lagom tills tomten kom! Sen åt vi gröt och skinkmacka.. Både jag och S blev bortskämda med fina presenter! På annandagen åt vi middag hos mamma & pappa och bytte julklappar! Vi fick det vi önskade oss och var jättenöjda! 

Vill passa på att tacka alla så jättemycket för julklapparna! 
Vi är väldigt tacksamma och glada för allt! :)

Igår och idag har jag jobbat, men inte bara på jobbet utan hemma. Har rensat, rensat och åter rensat, så nu ska jag minsann bli av med allt som bara står och tar plats i skåpen! Har gått igenom alla inredningstidningar och jag skojar inte om jag säger att jag har över 300 som jag köpt, fått och fyndat på loppis. Av alla har jag sparat ca 10 stycken som får stanna... Jag har sålt mycket på loppisen och passat på att köpa saker som jag velat ha länge för pengarna. Det råder lite förändringens vind här hemma! 

Läshörnet i vardagsrummet har länge känts som att den behöver lite kärlek, så dessa bilder får illustrera före! Visar efter så snart jag fått hem en sak jag köpt! Den stora korgen som skymtas bakom granen är dock ny från loppisen! Kanon till alla filtar och kuddar! :)

Hoppas ni haft en fin jul!

❤️


Inga kommentarer: